

Headline **HK paper apologises for Hu caption error**
Date **15 Apr 2010**
MediaTitle **Daily Express (KK)**
Section **People & Events**
Journalist **N/A**
Frequency **Daily (EM)**
Circ / Read **30,557 / 97,836**

Language **English**
Page No **21**
Article Size **105 cm²**
Color **Black/white**
ADValue **216**
PRValue **649**



HK paper apologises for Hu caption error

HONG KONG: Hong Kong's leading English-language daily the South China Morning Post apologised on Wednesday after a photo caption misidentified China's President Hu Jintao as a jailed human rights campaigner.

The front-page caption on its Tuesday edition – which accompanied a photo of Hu arriving at Andrews Air Force Base before his meeting with US President Barack Obama – put a Chinese name in brackets after “President Hu Jintao.”

But instead of printing Hu's Chinese name, the name of prominent activist Hu Jia appeared.

“The South China Morning Post sincerely apologises for the Chinese name translation error for President Hu Jintao in yes-

terday's paper,” the newspaper wrote on its front page.

Hu Jia, 36, was a campaigner for human rights and AIDS victims in China before he was jailed in April 2008 for three and a half years on a charge of inciting subversion, a vague charge that critics say is used to silence dissenters.

Before his imprisonment, Hu was also a key source of information for foreign media on human rights and environmental violations, government abuses, judicial injustices and mistreatment of dissidents.

On Monday, his wife Zeng Jinyuan told AFP that Chinese authorities had turned down the activist's plea for medical parole. She said he was suffering from a serious liver disease that could lead to cancer.

The newspaper was not immediately available for comment. – AFP